onsdag, maj 18, 2011

London!

Förra veckan åkte (nästan) hela familjen till London i fyra dagar! Det kanske inte är något man brukar göra när man befinner sig i slutskedet av en C-uppsats. Men det fungerade bra tack vare internet på "Mackedonkan" (läs McDonald's) och datorn jag fick låna. Men fick använda mina skills för att skriva å (alt 134), ä (alt 132), ö (alt 148) på det engelska tangentbordet. Det fick mig att inse hur många å, ä, ö vi har i vårt alfabet...

Vi lyckades passa in vädret perfekt och fick bara två droppar regn och mestadels solsken. Var så härligt! Älskar London med alla vackra trädgårdar, röda bussar, museum och orädda ekorrar. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att bo där - om jag fick ta med mig ett svenskt hus. You know what I mean^^

Under veckan hann vi med att se en massa sevärdigheter, shoppa på Primark, beskåda alla dyra klockor på Harrod's med 6-siffriga prislappar och hälsa på alla fantastiska museum! British museum in my heart! Jag hann även med ett fotbad i fontänen vid Trafalgar Square.... sschhh! ;)


---------------------------------Big Ben----------------------------------------


--------------------------------Picadilly Circus--------------------------------


---------------------------------Trafalgar Square-----------------------------


---------------------------------British Museum-------------------------------

1 kommentar:

HowToLearnSwedish.co.uk sa...

Yeah, it's a good job you knew someone with a computer you could use ;)

The weather stayed nice so the pictures look good with so much sun in them^^